Wednesday, February 17, 2010

ME AND EXORA







The long CNY holiday break give me the opportunity to go back to Kulim. As usual we utilize the PLUS Highway and due to the perfect timing we manage to avoid the traffic jam. one of the highlight of this year travelling is the large numbers of Proton Exora, the newly launched MPV by Proton on the highway, the MPV is almost everywhere.

I've to admit, I'm one of those who is a bit sceptical when comes to Proton cars but Exora changes my view on national cars. It's big, beautiful and affordable. I'm actually planning to buy a replacement car for my current daihatsu ascend and Exora is currently top on the list.

There will obviously be lots of positive and negative feedback from the exora's owner and i will definitely use it as the tools to assist me when the time comes for me to buy EXORA.

RIZAL

10 comments:

Azhar Omar said...

I support you bro ... angkat la Exora tu. Dah sesuai sgt ngan ko

JALAN REBUNG said...

salam bro,

heheheh ...aku rasa seripah starex tu mahal sangat la nak maintain ...exora better ..poket pun tak sakit sangat...

jom la angkat sekali ..leh join si cemat bro ..

Idi said...

Lat, Toq,
Salam
Larat ke korang nak Exora tu? Berat tu beb...
hehehe

louis said...

Judging by your pictures, the Exora is a goodlooking, roomy family MPV.

Kak Ezza@makcik Blogger said...

dulu akak pakai proton iswara..tapi sebab anak ramai dan kecil...kami tukar ke ford spectron....tapi bila anak dah besar..diaorang tak nak ikut kami pi jengjalan..they prefer duduk rumah jer..so kami yang dah tua ni lah merayap pakai van ni...kini anak anak dah besar dan mereka dah kerja....mereka beli kereta sendiri....anak anak suruh jual..tapi sayang lah..masih berbakti dengan kami walau pun dah tua..lagi pun malas nak berhutang lagi..usia abang aziz pun dah menuju ke era pencen..so selagi boleh pakai...pakai je laa

Pernah gak usha abang soh beli exora....tapi setia nya dia kat van amerika ni melebihi yang lain...hahahah

Azhar Omar said...

Idi/Bulat:

Aku pun x mampu la nak angkat Exora tu. Kalu nak suh beli Rexona, aku boleh je ... nak maintain Ulysse aku pun dah sengsara ... huhuhu

JALAN REBUNG said...

idi,

aku plan je ...cantik pulak tengokmpv tempatan ni ...nak beli yang lain tak berapa nak mampu la :)

JALAN REBUNG said...

hello louis,

it's the first MPV from proton. No problem in terms of size but the 1.6 engine is a bit questionable..but so far the feedback is positive

JALAN REBUNG said...

salam kak ezza,

yang penting sampai ...pastu van tu kan banyak kenangan ...ford ni jenama bagus kak ..maintain je la

MR. CAMPRO said...

Boss

Exora tak pa bila2 boleh angkat, jgn azira..azura sudah..ra ra jugak kat pangkal nya..wahahaha